söndag 30 december 2018

Lucka 22: Johannas kulturtips

I slutet av januari i år lanserade jag mitt alldeles eget nyhetsbrev. Det är ett kulturellt nyhetsbrev där jag delar med mig av mina bästa kulturtips varje månad. Vissa delar av nyhetsbrevet är alltid med likt månadens låt, en bokvideo, månadens pottips och det fullmatade kalendariet. Det finns en rad olika nyhetsbrev inom det kulturella fältet, flera förlag har nyhetsbrev, diverse kulturinstitutioner så som teatrar och kulturhus likaså. Men jag har ännu inte stött på någon annan privatperson i Sverige som har sitt eget kulturella nyhetsbrev. Anledningen till att jag startade Johannas kulturtips var att jag pratar- och tipsar om kultur på en rad olika ställen på Internet men det är svårt att nå ut på grund av överfulla flöden samt algoritmer. Så för att säkerställa att de tips jag i vanliga fall pytsar ut lite då och då på Twitter, de blogginlägg jag skriver och de bokvideos jag gör till min YouTube-kanal ska nå de som är intresserade så skickar jag dem samlat i ett nyhetsbrev. Sen lägger jag givetvis till saker som jag inte har pratat om i andra kanaler så det inte endast är en samlingsplats för sådant jag redan har publicerat.

Jag hade som förhoppning att tio personer som skulle vilja prenumerera nog var rimligt att förvänta mig. Idag ett år senare är det många, många, många fler och antalet stiger för varje månad. Det är så skoj att se att det innehåll jag producerar i diverse kanaler når de som är intresserade. Dessutom har jag fått fin respons på nyhetsbrevet och dess innehåll under året vilket ger mig energi att fortsätta. Om du skulle vilja prenumerera och ännu inte har skrivit upp dig så går det fint att göra det här nedan. Nästa utskick görs första veckan i januari. Jag skickar bara ut nyhetsbrevet och inget annat spam eller delar adresserna jag fått in vidare med tredje part.

Prenumerera på Johannas kulturtips





   


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.