söndag 2 december 2018

Lucka 2: Favoritlåtar 2018

Sedan 2016 gör jag varje år en spellista på Spotify som alla får namnet Låtar jag gillar. Så just nu är jag inne på min tredje spellista och den heter då Låtar jag gillar 2018. I dessa spellistor lägger jag till låtar jag kommer över via tips, rekommendationer, sånt jag hör i serier/filmer, via Spotifys veckolista Discover Weekly eller hittar på annat sätt. Förr hade jag en lista som jag lade till låtar i som bara hette Gillar, men den blev så himla lång och det blev i den årliga statistiken från Spotify missvisande att det var min mest spelade spellista då jag bara lyssnade på de senast tillagda låtarna och inte listan i sin helhet. I dagens lucka tänkte jag bjuda på mina favoritlåtar från 2018. Här kommer en topp 10 hämtade från årets spellista men utan inbördes ordning och det var oerhört svårt att välja ut bara tio stycken.
  1. Brother - Acoustic (NEEDTOBREATH)
  2. I Believe in Us (LÈON)
  3. Mountains (Jome)
  4. Sky Full of Song (Florence + The Machine)
  5. Us (James Bay)
  6. Breathe (Seinabo Sey)
  7. I'll Be There (Jess Glynne)
  8. Colonge (Haux)
  9. River (Bishop Briggs)
  10. Hold My Girl (George Ezra)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.