tisdag 5 maj 2015

Ny podcast om böcker

Bilden har jag lånat från norstetds.se
Förlagen Norstedts och Rabén & Sjögren startar en podcast. Den heter Bakom boken och kommer handla om böcker såklart men även om livet på förlaget och dess författare som pratar om att skriva. Podden kommer att gästas av både medarbetare på förlagen och deras författare/illustratörer etc. De kommer ha en hög utgivningstakt med ett avsnitt i veckan. Det har redan släppts två avsnitt.
 
Bilderna har jag lånat från pressmeddelandet
I det första avsnittet får vi träffa Annakarin Nyberg och Clara Lidström (UnderbaraClara) de är aktuella med böckerna Odla, Fixa och Baka (Rabén & Sjögren).

I den andra avsnittet gästas podden av Agneta Pleijel, aktuell med romanen Spådomen.

Jag tycker att det här ska bli jättekul att följa, men så är ju jag väldigt nördigt intresserad av förlag och drömmer om att få jobba på ett en vacker dag. Jag hoppas att podden når ut och får många lyssnare. Och att andra förlag hakar på. Tipsa gärna mig om ni har någon bra litteraturpodd eller förlagsblogg för jag samlar på sådana tips. 

2 kommentarer:

  1. Ja, jag såg det också. Jag vill gärna lära mig mer om förlag/branschen så hoppas de
    kommer att prata om det, förutom om böcker.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag pratade med de som gör podden och de lovar även sådant innehåll. Det tycker jag ska bli väldigt spännande.

      Radera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.