onsdag 13 augusti 2014

Älska och förlåta

Bilden har jag lånat från bokus.se
Det här var en av böckerna jag lyssnade på via Storytel i somras och det ångrar jag att jag gjorde. Boken heter Älska och förlåta och är skriven av Nora Roberts. Jag önskar så att jag hade läst den själv istället för nu fick jag inte alls någon känsla för boken vilket jag säkert hade om jag läst den istället. Boken handlar om Vanessa. Hon är erkänd pianist som har rest över hela världen och spelat piano. Hon har dock inte träffat sin mamma på tolv år (hennes far tog med henne på turné och sedan dess har hon inte träffat mamman). Nu har Vanessa rest tillbaka till sin hemort och modern för att söka svar på sina frågor. Frågor om övergivande, försummelse och om hennes mamma någonsin älskade henne.

Det var nog inte tänkt att Vanessa skulle stanna längre än vad det skulle ta att återknyta kontakten med modern och få svar på sina frågor. Men så dyker det upp både det ena och det andra längst vägen och hon får fler än en gång stanna upp och fråga sig själv vad det är hon vill och var hon är på väg. Den här gången finns det inga spöken eller hemskheter som ska reda ut utan det är en mysig kärleksroman som puttrar på och det var en trevlig omväxling i mitt Nora Roberts-maraton jag hade i somras.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.