tisdag 12 december 2017

Lucka 12: Söndagsintervjun med Birgitta Ohlsson

Jag håller inte alltid med Birgitta Ohlsson men jag beundrar ändå henne enormt mycket och jag har följt henne sen jag var tonåring och började bli politiskt medveten. Hon står vid sina värderingar, tar strid i frågor hon tror på och är en viktig röst i politiken. Det är synd och skam att Liberalerna inte valde henne till partiledare och jag sörjer att hon nu kommer att sluta att vara politiker. I början av året kom hennes bok Duktiga flickors revansch. I mitten av september medverkade hon i Söndagsintervjun i P1 och det är en intervju jag verkligen kan rekommendera. Där är hon personlig, öppenhjärtig och vi får komma henne nära. Vi får också lära oss mycket om hur det är att vara kvinnlig politiker men också att vara en ambitiös kvinna. Så oavsett om du är liberal eller inte tycker jag att du ska lyssna på intervjun.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.