lördag 19 augusti 2017

Vad blev läst under semestern?


Nu är det slut på semestern och därmed också min bloggpaus. Jag tänkte mjukstarta bloggandet igen med ett inlägg om vad jag faktiskt läste under semestern. Innan jag tog en paus la jag upp ett klipp med min planerade läsning. Planer och verklighet överensstämmer inte alltid och om ni vill veta vad jag läste till slut kan ni se det i klippen här ovan.

Hur har er semester varit? Läste ni något bra?

Vill bara påminna om att det är två dagar kvar att rösta på Årets bok, så skynda er att göra det. Vad jag förstår är det tajt i toppen så alla röster räknas extra mycket just nu.

6 kommentarer:

  1. Härligt inlägg med din sommarläsning.

    SvaraRadera
  2. Äntligen är du tillbaka! Så kul att se och höra vad du läser!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh vad roligt att höra att det är roligt att jag är tillbaka. :-)

      Radera
  3. Så intressant att du pratar brittisk YA! Jag har alltmer övergått till det när jag letar contempo nu för tiden. Impulsköpte Maggie Harcourts "Unconventional" och hoppas läsa under hösten. (Den finns på stockholmsbibliotek så du klarar köpstoppet om du blir sugen på mer UKYA.) Har också reserverat "Wing Jones" och funderat på Barnards bok.

    Det svenska "Ett litet liv"-omslaget får mig alltid att tro att det är en biografi om Olof Palme av någon anledning. Förmodligen inte så likt men min hjärna tycker visst det vid första anblicken. Min hjärna tycker också att den är alldeles för tjock så vi får se om jag vågar mig på att läsa!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi skulle ta och ha en temavecka eller något med bara brittisk YA. Där vi tipsar om olika böcker och författare. Det blev jag riktigt pepp på nu. :-D

      Radera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.