söndag 8 februari 2015

Vårlängtan- en enkät

Jag blev taggad av Anna på bloggen Sagan om sagorna i en vårenkät. Här kommer mina svar:

1. Vilket vårtecken längtar du mest efter?

Solen. Det börjar tära på en det här mörkret.

2. Ett annat säkert vårtecken är när bokrean startar i slutet av februari. Har du någon särskild bok som du hoppas ska finnas till fyndpris på årets rea?
Ingen skönlitterär vad jag kan komma på. Om jag köper något på bokrean brukar det vara snygga faktaböcker som konst/mode/design/inredningsböcker.

3. Våren bjuder också på många nya böcker. Är det någon/några som du längtar extra mycket efter?
Jag längtar efter tre böcker extra mycket och det är Vi är alla helt utom oss och Den ökända historien om Frankie Landau-Banks (båda Lavender Lit) och Lilla Berlin #3 (ges ut av Kolik förlag).

4. Finns det någon författare du önskar (men inte vet om det är aktuellt) ska komma med en ny bok/uppföljare i vår eller senare under året?
Jag längtar efter att Lisa Bjärbo ska komma med nytt, det känns som länge sedan sist. Allt skoj när Ingrid Olsson släpper nytt och Patrik Lundberg får gärna släppa en bok om året (minst).

5. Många tycker det är roligt att uppdatera garderoben när våren kommer med tex en ny jacka eller nya skor. Är du på jakt efter något särskilt bokplagg?
Bokplagg?

6. Finns det någon särskild debutant du ser fram extra mycket emot att läsa i vår?
Emelie Kalén och hennes debut En dröm från att dö är jag sugen på.

7. Det kommer många nya pocketböcker i vår. Är det några särskilda titlar du har väntat på ska komma i pocket?
Nej för jag väntar sällan att en bok ska komma i pocket, det är jag för otålig för.

8. Sist men inte minst, det är ju inte vår än och även vintern har ju sina positiva sidor. Berätta vad du tycker är bäst med vintern.

 Att det är tillåtet att ta det lugnt. På våren och sommaren ska en vara ute och göra en massa saker men det är helt okej att vara hemma och slappa höst och vinter. Och det är något jag behöver bli bättre på så jag passar på att öva nu i vinter.

Den som inte har gjort enkäten eller blivit taggad, kör på jag taggar er!

8 kommentarer:

  1. Jag har redan svarat på den här hos mig, men ser att fråga fyra fallit bort för mig :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ska klicka in mig till dig och läsa dina svar :-)

      Radera
  2. Jag har precis läst We are all completely beside ourselves och den var riktigt bra!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har den på engelska men vet inte om jag ska läsa den i original eller vänta på svenska översättningen. Lovar gott då många verkar gilla den.

      Radera
  3. Jag gillar också lugnet på vintern och är precis som du nyfiken på Lavender Lit-böckerna i vår.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Snart är det april-maj och Lavenders böcker kommer ut :-)

      Radera
  4. Vänta på den svenska utgåvan tycker jag! ;)

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.