tisdag, februari 10

#Boken2015- del 2

Nu finns samtliga föredrag från seminariet om bokbranschen, Boken- 2015, marknaden, trender och analyser från den 29 januari tillgängliga. Ni kan se dem här nedan:





PROGRAM
Inledning.
Patrik Peter, dagens moderator, inleder tillsammans med Kristina Ahlinder, vd Svenska Förläggareföreningen, och Dag Klackenberg, vd Svenska Bokhandlareföreningen. 


Bokbranschen i siffror.
Purfärsk statistik över bokförsäljningen i Sverige presenteras. Hur har försäljningen utvecklats de senaste tre åren? Hur ser försäljningen ut inom olika kanaler, genrer och format? 

Erik Wikberg, forskare på Handelshögskolan i Stockholm, presenterar och analyserar.
Mats Ahlström och Kjell Bohlund kommenterar. 


Bok till varje pris - hur nya konsumentvanor påverkar oss alla.
Hur påverkas branschen när böcker kan nås genom ett klick? Hur förändrar digitalisering och nya konsumentvanor förutsättningarna för handeln.

Jonas Arnberg, Svensk Handel och Katarina O’Nils, Axess, berättar. 

Boken 2015 – en internationell utblick.
En internationell bokbranschutblick. Vad kan vi i Sverige lära oss? Lasse Winkler, journalist, berättar.  


Spekulation och framtidsspaning.
Håkan Rudels, Bonnierförlagen, Maria Hamrefors, Akademibokhandeln, Pia Printz, Printz Publishing, Valentina Ahlqvist, En Annan Bokhandel, Skärholmen och Ann Steiner, lektor förlags- och bokmarknadskunskap vid Lunds universitet, samtalar. 


Avslutning.
Patrik Peter sammanfattar dagen tillsammans med Kristina Ahlinder och Dag Klackenberg.
Om du vill läsa mitt blogginlägg om seminariet kan du göra det här, länk.
PROGRAM 
13.00 Inledning. Patrik Peter, dagens moderator, inleder tillsammans med Kristina Ahlinder, vd Svenska Förläggareföreningen, och Dag Klackenberg, vd Svenska Bokhandlareföreningen.
13.10 Bokbranschen i siffror. Purfärsk statistik över bokförsäljningen i Sverige presenteras. Hur har försäljningen utvecklats de senaste tre åren? Hur ser försäljningen ut inom olika kanaler, genrer och format? 
Erik Wikberg, forskare på Handelshögskolan i Stockholm, presenterar och analyserar.
Mats Ahlström och Kjell Bohlund kommenterar.
14.10 Paus 30 minuter
14.40 Bok till varje pris - hur nya konsumentvanor påverkar oss alla. Hur påverkas branschen när böcker kan nås genom ett klick? Hur förändrar digitalisering och nya konsumentvanor förutsättningarna för handeln?
Jonas Arnberg, Svensk Handel och Katarina O’Nils, Axess, berättar.
15.20 Boken 2015 – en internationell utblick. En internationell bokbranschutblick. Vad kan vi i Sverige lära oss? Lasse Winkler, journalist, berättar. 
15.45 Paus 15 minuter
16.00 Spekulation och framtidsspaning. Håkan Rudels, Bonnierförlagen, Maria Hamrefors, Akademibokhandeln, Pia Printz, Printz Publishing, Valentina Ahlqvist, En Annan Bokhandel, Skärholmen och Ann Steiner, lektor förlags- och bokmarknadskunskap vid Lunds universitet, samtalar. 
16.45 Avslutning. Patrik Peter sammanfattar dagen tillsammans med Kristina Ahlinder och Dag Klackenberg. 
17.00 Mingel med dryck och tilltugg
- See more at: http://www.forlaggare.se/nyheter/se-livesandningen-av-boken-2015-marknaden-trender-och-analyser#sthash.3GIOgHzD.dpuf
PROGRAM 
13.00 Inledning. Patrik Peter, dagens moderator, inleder tillsammans med Kristina Ahlinder, vd Svenska Förläggareföreningen, och Dag Klackenberg, vd Svenska Bokhandlareföreningen.
13.10 Bokbranschen i siffror. Purfärsk statistik över bokförsäljningen i Sverige presenteras. Hur har försäljningen utvecklats de senaste tre åren? Hur ser försäljningen ut inom olika kanaler, genrer och format? 
Erik Wikberg, forskare på Handelshögskolan i Stockholm, presenterar och analyserar.
Mats Ahlström och Kjell Bohlund kommenterar.
14.10 Paus 30 minuter
14.40 Bok till varje pris - hur nya konsumentvanor påverkar oss alla. Hur påverkas branschen när böcker kan nås genom ett klick? Hur förändrar digitalisering och nya konsumentvanor förutsättningarna för handeln?
Jonas Arnberg, Svensk Handel och Katarina O’Nils, Axess, berättar.
15.20 Boken 2015 – en internationell utblick. En internationell bokbranschutblick. Vad kan vi i Sverige lära oss? Lasse Winkler, journalist, berättar. 
15.45 Paus 15 minuter
16.00 Spekulation och framtidsspaning. Håkan Rudels, Bonnierförlagen, Maria Hamrefors, Akademibokhandeln, Pia Printz, Printz Publishing, Valentina Ahlqvist, En Annan Bokhandel, Skärholmen och Ann Steiner, lektor förlags- och bokmarknadskunskap vid Lunds universitet, samtalar. 
16.45 Avslutning. Patrik Peter sammanfattar dagen tillsammans med Kristina Ahlinder och Dag Klackenberg. 
17.00 Mingel med dryck och tilltugg
- See more at: http://www.forlaggare.se/nyheter/se-livesandningen-av-boken-2015-marknaden-trender-och-analyser#sthash.3GIOgHzD.dpuf
PROGRAM 
13.00 Inledning. Patrik Peter, dagens moderator, inleder tillsammans med Kristina Ahlinder, vd Svenska Förläggareföreningen, och Dag Klackenberg, vd Svenska Bokhandlareföreningen.
13.10 Bokbranschen i siffror. Purfärsk statistik över bokförsäljningen i Sverige presenteras. Hur har försäljningen utvecklats de senaste tre åren? Hur ser försäljningen ut inom olika kanaler, genrer och format? 
Erik Wikberg, forskare på Handelshögskolan i Stockholm, presenterar och analyserar.
Mats Ahlström och Kjell Bohlund kommenterar.
- See more at: http://www.forlaggare.se/nyheter/se-livesandningen-av-boken-2015-marknaden-trender-och-analyser#sthash

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar