PROGRAMOm du vill läsa mitt blogginlägg om seminariet kan du göra det här, länk.
Inledning. Patrik Peter, dagens moderator, inleder tillsammans med Kristina Ahlinder, vd Svenska Förläggareföreningen, och Dag Klackenberg, vd Svenska Bokhandlareföreningen.
Bokbranschen i siffror. Purfärsk statistik över bokförsäljningen i Sverige presenteras. Hur har försäljningen utvecklats de senaste tre åren? Hur ser försäljningen ut inom olika kanaler, genrer och format?
Erik Wikberg, forskare på Handelshögskolan i Stockholm, presenterar och analyserar.
Mats Ahlström och Kjell Bohlund kommenterar.
Bok till varje pris - hur nya konsumentvanor påverkar oss alla. Hur påverkas branschen när böcker kan nås genom ett klick? Hur förändrar digitalisering och nya konsumentvanor förutsättningarna för handeln.
Jonas Arnberg, Svensk Handel och Katarina O’Nils, Axess, berättar.
Boken 2015 – en internationell utblick. En internationell bokbranschutblick. Vad kan vi i Sverige lära oss? Lasse Winkler, journalist, berättar.
Spekulation och framtidsspaning. Håkan Rudels, Bonnierförlagen, Maria Hamrefors, Akademibokhandeln, Pia Printz, Printz Publishing, Valentina Ahlqvist, En Annan Bokhandel, Skärholmen och Ann Steiner, lektor förlags- och bokmarknadskunskap vid Lunds universitet, samtalar.
Avslutning. Patrik Peter sammanfattar dagen tillsammans med Kristina Ahlinder och Dag Klackenberg.
PROGRAM
13.00 Inledning. Patrik Peter, dagens moderator, inleder tillsammans med Kristina Ahlinder, vd Svenska Förläggareföreningen, och Dag Klackenberg, vd Svenska Bokhandlareföreningen.
13.10 Bokbranschen i siffror. Purfärsk statistik över bokförsäljningen i Sverige presenteras. Hur har försäljningen utvecklats de senaste tre åren? Hur ser försäljningen ut inom olika kanaler, genrer och format?
Erik Wikberg, forskare på Handelshögskolan i Stockholm, presenterar och analyserar.
Mats Ahlström och Kjell Bohlund kommenterar.
14.10 Paus 30 minuter
14.40 Bok till varje pris - hur nya konsumentvanor påverkar oss alla. Hur påverkas branschen när böcker kan nås genom ett klick? Hur förändrar digitalisering och nya konsumentvanor förutsättningarna för handeln?
Jonas Arnberg, Svensk Handel och Katarina O’Nils, Axess, berättar.
15.20 Boken 2015 – en internationell utblick. En internationell bokbranschutblick. Vad kan vi i Sverige lära oss? Lasse Winkler, journalist, berättar.
15.45 Paus 15 minuter
16.00 Spekulation och framtidsspaning. Håkan Rudels, Bonnierförlagen, Maria Hamrefors, Akademibokhandeln, Pia Printz, Printz Publishing, Valentina Ahlqvist, En Annan Bokhandel, Skärholmen och Ann Steiner, lektor förlags- och bokmarknadskunskap vid Lunds universitet, samtalar.
16.45 Avslutning. Patrik Peter sammanfattar dagen tillsammans med Kristina Ahlinder och Dag Klackenberg.
17.00 Mingel med dryck och tilltugg
13.00 Inledning. Patrik Peter, dagens moderator, inleder tillsammans med Kristina Ahlinder, vd Svenska Förläggareföreningen, och Dag Klackenberg, vd Svenska Bokhandlareföreningen.
13.10 Bokbranschen i siffror. Purfärsk statistik över bokförsäljningen i Sverige presenteras. Hur har försäljningen utvecklats de senaste tre åren? Hur ser försäljningen ut inom olika kanaler, genrer och format?
Erik Wikberg, forskare på Handelshögskolan i Stockholm, presenterar och analyserar.
Mats Ahlström och Kjell Bohlund kommenterar.
14.10 Paus 30 minuter
14.40 Bok till varje pris - hur nya konsumentvanor påverkar oss alla. Hur påverkas branschen när böcker kan nås genom ett klick? Hur förändrar digitalisering och nya konsumentvanor förutsättningarna för handeln?
Jonas Arnberg, Svensk Handel och Katarina O’Nils, Axess, berättar.
15.20 Boken 2015 – en internationell utblick. En internationell bokbranschutblick. Vad kan vi i Sverige lära oss? Lasse Winkler, journalist, berättar.
15.45 Paus 15 minuter
16.00 Spekulation och framtidsspaning. Håkan Rudels, Bonnierförlagen, Maria Hamrefors, Akademibokhandeln, Pia Printz, Printz Publishing, Valentina Ahlqvist, En Annan Bokhandel, Skärholmen och Ann Steiner, lektor förlags- och bokmarknadskunskap vid Lunds universitet, samtalar.
16.45 Avslutning. Patrik Peter sammanfattar dagen tillsammans med Kristina Ahlinder och Dag Klackenberg.
17.00 Mingel med dryck och tilltugg
PROGRAM
13.00 Inledning. Patrik Peter, dagens moderator, inleder tillsammans med Kristina Ahlinder, vd Svenska Förläggareföreningen, och Dag Klackenberg, vd Svenska Bokhandlareföreningen.
13.10 Bokbranschen i siffror. Purfärsk statistik över bokförsäljningen i Sverige presenteras. Hur har försäljningen utvecklats de senaste tre åren? Hur ser försäljningen ut inom olika kanaler, genrer och format?
Erik Wikberg, forskare på Handelshögskolan i Stockholm, presenterar och analyserar.
Mats Ahlström och Kjell Bohlund kommenterar.
14.10 Paus 30 minuter
14.40 Bok till varje pris - hur nya konsumentvanor påverkar oss alla. Hur påverkas branschen när böcker kan nås genom ett klick? Hur förändrar digitalisering och nya konsumentvanor förutsättningarna för handeln?
Jonas Arnberg, Svensk Handel och Katarina O’Nils, Axess, berättar.
15.20 Boken 2015 – en internationell utblick. En internationell bokbranschutblick. Vad kan vi i Sverige lära oss? Lasse Winkler, journalist, berättar.
15.45 Paus 15 minuter
16.00 Spekulation och framtidsspaning. Håkan Rudels, Bonnierförlagen, Maria Hamrefors, Akademibokhandeln, Pia Printz, Printz Publishing, Valentina Ahlqvist, En Annan Bokhandel, Skärholmen och Ann Steiner, lektor förlags- och bokmarknadskunskap vid Lunds universitet, samtalar.
16.45 Avslutning. Patrik Peter sammanfattar dagen tillsammans med Kristina Ahlinder och Dag Klackenberg.
17.00 Mingel med dryck och tilltugg
13.00 Inledning. Patrik Peter, dagens moderator, inleder tillsammans med Kristina Ahlinder, vd Svenska Förläggareföreningen, och Dag Klackenberg, vd Svenska Bokhandlareföreningen.
13.10 Bokbranschen i siffror. Purfärsk statistik över bokförsäljningen i Sverige presenteras. Hur har försäljningen utvecklats de senaste tre åren? Hur ser försäljningen ut inom olika kanaler, genrer och format?
Erik Wikberg, forskare på Handelshögskolan i Stockholm, presenterar och analyserar.
Mats Ahlström och Kjell Bohlund kommenterar.
14.10 Paus 30 minuter
14.40 Bok till varje pris - hur nya konsumentvanor påverkar oss alla. Hur påverkas branschen när böcker kan nås genom ett klick? Hur förändrar digitalisering och nya konsumentvanor förutsättningarna för handeln?
Jonas Arnberg, Svensk Handel och Katarina O’Nils, Axess, berättar.
15.20 Boken 2015 – en internationell utblick. En internationell bokbranschutblick. Vad kan vi i Sverige lära oss? Lasse Winkler, journalist, berättar.
15.45 Paus 15 minuter
16.00 Spekulation och framtidsspaning. Håkan Rudels, Bonnierförlagen, Maria Hamrefors, Akademibokhandeln, Pia Printz, Printz Publishing, Valentina Ahlqvist, En Annan Bokhandel, Skärholmen och Ann Steiner, lektor förlags- och bokmarknadskunskap vid Lunds universitet, samtalar.
16.45 Avslutning. Patrik Peter sammanfattar dagen tillsammans med Kristina Ahlinder och Dag Klackenberg.
17.00 Mingel med dryck och tilltugg
PROGRAM
13.00 Inledning. Patrik Peter, dagens moderator, inleder tillsammans med Kristina Ahlinder, vd Svenska Förläggareföreningen, och Dag Klackenberg, vd Svenska Bokhandlareföreningen.
13.10 Bokbranschen i siffror. Purfärsk statistik över bokförsäljningen i Sverige presenteras. Hur har försäljningen utvecklats de senaste tre åren? Hur ser försäljningen ut inom olika kanaler, genrer och format?
Erik Wikberg, forskare på Handelshögskolan i Stockholm, presenterar och analyserar.
Mats Ahlström och Kjell Bohlund kommenterar.
- See more at: http://www.forlaggare.se/nyheter/se-livesandningen-av-boken-2015-marknaden-trender-och-analyser#sthash
13.00 Inledning. Patrik Peter, dagens moderator, inleder tillsammans med Kristina Ahlinder, vd Svenska Förläggareföreningen, och Dag Klackenberg, vd Svenska Bokhandlareföreningen.
13.10 Bokbranschen i siffror. Purfärsk statistik över bokförsäljningen i Sverige presenteras. Hur har försäljningen utvecklats de senaste tre åren? Hur ser försäljningen ut inom olika kanaler, genrer och format?
Erik Wikberg, forskare på Handelshögskolan i Stockholm, presenterar och analyserar.
Mats Ahlström och Kjell Bohlund kommenterar.
- See more at: http://www.forlaggare.se/nyheter/se-livesandningen-av-boken-2015-marknaden-trender-och-analyser#sthash
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar
Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.