tisdag 9 december 2014

Lucka 9: Liv Strömquist tänker på dig

Bilden har jag lånat från dramaten.se
Jag blir helt varm, glad och sprattlig bara jag tänker på föreställningen Liv Strömquist tänker på dig som jag såg på Dramaten i våras. Jag skrev en otroligt entusiastisk recension av den här på bloggen. Det är en av årets bästa föreställningar och jag vidhåller att det även är bland det bästa jag någonsin har sett på teater. Liv har skapat en föreställning som lever kvar, länge efter att du sett den. Föreställningen är mitt i sin humor även slagkraftig, allvarlig, seriös och smärtsam. Den skildrar kärlek, ensamhet, bekräftelsebehov och trygghet om du frågar mig. Den är så träffsäker. Jag önskar att alla skulle ha fått möjlighet att se den. Men eftersom den inte spelas längre bjuder jag på några klipp. Det är dels ett klipp när skådespelarna spelar upp en scen från föreställningen på teaterns höstsamling och dels poddavsnittet med självaste Liv Strömquist där ni kan höra henne prata om föreställningen.



Ps. På grund av föreställningen har jag: 1. svårt att ta Steve Sem-Sandberg på allvar. 2. Jag visste ärligt talat inte ens vem Steve Sem-Sandberg var innan jag såg pjäsen och nu är han överallt. Ds

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.