måndag 22 december 2014

Bloggtips: Lavender Lit-bloggen

Bilden har jag lånat från lavernderlit.com
Jag vill tipsa om en förlagsblogg jag gillar. Det är nystartade Lavender Lit som har en blogg, som nu under december har uppdaterats flitigt med spännande och läsvärt innehåll. Några inlägg som jag gillat mycket har varit de där vi får stifta bekantskap med personerna som på olika sätt bidrar till att det blir böcker av det hela. Vi har fått lära känna förlagschefen Hans-Olov, förläggaren Sofia, pr- och marknadschefen Kajsa, formgivaren Sanna och korrekturläsare Aida. Det kom ett inlägg om varför Lavender Lit heter just så. Hanna Larsson som formgett omslaget till Kanske är det allt du behöver veta visar i en video hur omslaget kom till. Jag vill läsa båda de böcker som Lavender Lit ger ut i vår, Vi är alla helt utom oss och Den okända historien om Frankie Landu-Banks. I höstas genomförde förlaget en enkät om ungdomsböcker och nu har det bloggats om resultatet från den. Dessutom måste jag genast köpa senaste numret av Books & Dreams (som jag vanligtvis inte gillar men nu är villig att göra ett undantag för) för där finns en intervju med förläggar-Sofia.

4 kommentarer:

  1. Otroligt läsvärd blogg! Superkul att den uppdaterats så ofta på sistone :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi får hoppas att det fortsätter att uppdatera den flitigt :-)

      Radera
  2. Måste nog kolla in bloggen! Blev i alla fall väldigt nyfiken på både de böcker som du kommer att ge ut i vår.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag kan rekommendera både deras blogg och utgivning!

      Radera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.