tisdag 20 maj 2014

Författarsamtal med Marisha Pessl hos Natur och Kultur

Förra veckan var en riktig kulturvecka eller främst en litteraturvecka. På torsdagen var jag och 60 andra (bokbloggare och bokhandlare) och avnjöt ett författarsamtal med Marisha Pessl hos Natur och Kultur. Hon samtalade med förlagschefen Richard Herold i ett rum uppe på femte våningen som badade i vacker kvällssol. De pratade om hur det var att skriva boken hon nu är aktuell med Nattfilm, vad hon inspireras av och hur mycket research hon lägger ned bland mycket annat. Hon följer rådet Toni Morrison har gett, "Skriv den bok du själv vill läsa". Jag tycker det är fascinerande med författare som tar så god tid på sig mellan böckerna, de som lägger ner massor med jobb på att få miljön/karaktärerna/historien rätt. Något som stämmer väl in på Marisha Pessl.

Om ni vill läsa lite mer om hur kvällen var följ då #nattfilm i sociala medier. Jag har bara en invändig och det var att hon fick prata alldeles för kort jag hade lätt kunnat sitta hela kvällen och lyssnat på henne, vilken närvaro hon hade. Tusen tack Natur och Kultur för att jag fick komma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.