torsdag 6 mars 2014

Naglar!

För er som följer mig på Instagram är det ingen nyhet att bland det roligaste jag vet är naglar och nagellack. Jag är galen i nagellack och har en samling som svämmar över av för många nyanser av rosa, orange och gitter band annat. Så ni kan kanske förstå hur glad jag blev när det kom ett bokpaket med posten från Norstedts. I det paketet låg boken Naglar av Madeline Poole och tre nagellack. Lyckan var total kan jag meddela. I veckan testade jag att göra en av stilarna som finns i boken, men valde några av mina favoritfärger istället för de i boken. Dessutom på sann Johanna- och hennes naglar-manér så matchade jag detta med kläderna. Boken innehåller 25 olika varianter på kreativa utseenden på naglar. Men den del jag tycker bäst om är de tips och råd som finns i början av boken. Jag som gärna lär mig mer om grunder, tekniker och vård av naglar fick mycket matnyttigt. En del av stilarna är inte alls min stil men jag blev väldigt inspirerad och kommer testar fler varianter men även skapa mina egna looks utifrån en idé i boken. Tusen tack Norstedts!

6 kommentarer:

  1. Just det, den här glömde jag ju be om :S Behöver, precis som du skriver, mer matnyttiga tips så låter bra att det finns sånt här, kreativitet när jag väl vet hur man gör ska nog inte bli några bekymmer... Så; gissa vem som också har börjat måla på sina naglar! Yes, that'd be me ;D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh vad skoj! Finns dina tassar att beskåda någonstans?

      Radera
    2. En suddig bild på instagram förra helgen, är jag rädd. Igår blev det helt gräsligt misslyckat och jag blev arg, så nu är de bara naturellt lackade :P

      Radera
  2. Det blev så snyggt på dig! Hur lyckades du få så raka linjer? Mina blev helt vingliga och korta...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla du! Jag satte tejp för att få raka linjer. Men det var svårt att få dem jämntjocka så jag får öva lite mer. Blev världens uppståndelse på jobbet, hur hade jag orkat med det där, vad pilligt och hade jag gjort det på salong,

      Radera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.