onsdag 12 juni 2013

Sommarläsning 2013

Jag såg en rolig utmaning hos Maria på unga vuxna och tänkte precis fråga henne om jag fick låna den när jag nådde slutet på inlägget och såg att jag var taggad. Det var även Bokpotaten och Bokmal73 snälla att göra. Superkul för jag gillar verkligen utmaningar. Så här kommer mina svar:

1. Vilka 5 böcker bara MÅSTE hinna läsas i sommar? 
Jag har fyra recensionsexemplar som jag försummat i vår och som ska läsas i sommar.
Farlig förmåga av Jessica Spotswood
Vi är inte sådana som i slutet får varandra av Katarina Sandberg
Blunda och hoppa av Sarah Dessen
Underbara helvete Jamie McGuire

Den femte, En storm kom från paradiset av Johannes Anyuru, ska jag läsa till den 26 juni då jag ska på Litterär salong med Sture bibliotek. Inget blir läst fören dessa är utlästa.

2. Vilken bok är du egentligen inte så sugen på men känner att det är dags att ta tag i? 
Det finns ingen bok som jag inte är sugen på i mina bokhyllor. Men jag får alltid dåligt samvete när jag inte håller recensionsdag på de recensionsexemplar som jag själv har beställt. Och jag vill inte ha kvar någon av vårens recensionsexemplar när bokhösten drar igång så det blir till att läsa på nu i sommar.

3. Var är bästa stället att läsa i sommar? 
Jag önskar att jag inte skulle jobba hela sommaren utan hade kunnat ligga i en solstol och läsa hela dagarna.

4. Handen på hjärtat, var tror du att du faktiskt kommer läsa i sommar? 
Hemma i sängen på kvällarna efter jobbet eller ute på en filt under helgerna.

5. Vilken bok tror du kommer bli sommarens bästa? 
Tjejerna på Gilla böcker har sagt att Vi är inte sådana som i slutet får varandra är en riktig Johanna-bok så det hoppas jag verkligen stämmer.

6. Vilken bok borde ALLA läsa i sommar? 
Oavsett årstid borde alla ha läst Jellicoe Road (ta den svenska översättningen) och The Fault in Our Stars.

7. Strand eller hängmatta?
Hängmatta! San har en förmåga att ta sig in överallt och det är irriterande.

8. Deckare eller roman? 
Deckare är verkligen inte min grej så det här var ett lätt val, roman.

9. Favoritgenre? 
Är ungdomsböcker en egen genre eller rakt av skönlitteratur? Om det är en egen genre så säger ja ungdomsböcker/crossover/YA!

Tagga 3 andra:
och dagarna går...
What You Readin?
Sagan om sagorna

Irritationen över att redan har spenderat lång tid på det här inlägget och att det sedan bara försvann istället för att publiceras.

6 kommentarer:

  1. Tack för din Tag, jag återkommer med svar! Tycker du ska lyssna på Gillatjejerna. Vi är inte såna är säkert en Johannabok!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad roligt att du hakar på! Gillatjejerna brukar ha rätt :-)

      Radera
  2. Tack för utmaningen - ska klura på svaren... Kram

    SvaraRadera
  3. Farlig förmåga, absolut.
    Hoppas du får en härlig sommar, jobbandet till trots.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack detsamma. Och förhoppningsvis får du också läsa Farlig förmåga snart :-)

      Radera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.