torsdag 17 januari 2013

Eskilstuna t.o.r

För två helger sedan åkte jag och hälsade på en av mina bästa vänner Jenny som bor i Eskilstuna. Förutom att fika med hennes suveräna cupcakes så var vi och tittade på några utställningar på Eskilstuna konstmuseum. Mina favoriter från det besöket var följande vek:
 Verket heter Pojken och är skapad av Jukka Viberg. Han både andas och låter på ett sätt som gör att jag bara ville lyfta upp honom och trösta honom.
 Det här verket är så coolt då det är helt skapat av häftklamrar och är skapat av Sackarias Luhanko.
 Denna gigantiska näckros är skapad av Roland Persson.
Jag blev så ledsen när jag såg det här verket. Det heter Utanför men jag ar glömt skriva upp vem det är som skapat verket.

6 kommentarer:

  1. Den sista bilden blir jag ju helt lipfärdig av...

    SvaraRadera
  2. Så välgjorda! Förstår att de blev favoriter.

    SvaraRadera
    Svar
    1. De var troligt bra gjorda. Frågan är bara vem som är utanför de i eller den på utsidan?

      Radera
  3. Björnarna var ju bara för sorgliga men väldigt fina.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det känns väldigt dubbelt de är fina men så sorgsna.

      Radera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.