söndag 23 december 2012

23 december

Bilden har jag lånat från novellix.se
Bara några timmar kvar till julafton och här kommer den näst sista novellen. Idag har jag läst Dummy av Bengt Ohlsson. Den handlar om Karin som via en bekant till sin mamma får praktikplats på Jernhuset. Där får hon i uppdrag att åka iväg med en skylt till byggjobbarna på Centralstationen i stan (Stockholm). Det är med vånda och många tankegångar hon tar sig an uppgiften. Det första av Bengt Ohlsson jag har läst förutom hans krönikor i Dagens Nyheter och det var helt okej.


Dagens jullåt är en av mina absoluta favoriter Auld Lang Syne med Mairi Campbell. Dessutom är klippet nedan taget från mitt favoritavsnitt i filmen Sex and the city (det är förvisso nyår de firar men ändå).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.