onsdag 5 september 2012

Big brother

När jag var på bloggfikan hos Rabén & Sjögren i förra veckan och vi skulle gå hem var vi tvugna att bli utsläppta med ett passerkort. De deltagare som jag hade sällskap ut med då började prata om att det inte vore helt fel att bli inlåsta på ett förlag. Tänk alla böcker som finns att läsa under tiden. Vi spann vidare på idén, och jag vet inte vem av oss som ska ha cred för idén nu, att det skulle vara som ett Big brother-hus fullt med böcker som i ett bibliotek. Tänk att bli instängd i 100 dagar med bara en massa böcker och det enda som finns att göra är att läsa. Sedan måste böckerna recenseras i bikten vilket är det tv-tittarna får se (förstår ni vad mycket boktips tittarna skulle få då). Så vem är på och bli inlåst i ett sådant hus?

6 kommentarer:

  1. Underbar idé! Skicka den till Babel, vettja! ;)

    SvaraRadera
  2. Jag är på!

    Jag har själv haft funderingar på att man borde ha ett "Project Runway" fast för skrivprojekt. Varje vecka nya skrivövningar som man läser upp. Den som vinner får ett bok-kontrakt! :)

    SvaraRadera
  3. tinaottosson: nej det vågar jag inte

    Ingerun: Din idé är ju hur bra som helst.Jag vill vara med på i den tävlingen.

    SvaraRadera
  4. Åh det låter ju helt underbart! Skulle passa dig som handen i handsken :) . kram

    SvaraRadera
  5. Fröken Isakson: mig med

    Mrs E: visst är det

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.