fredag 10 augusti 2012

Modefredag del 2

Jag kör ett moderelaterat inlägg igen och det här med tema modefredag är kanske inte så tokigt. Snart är det höst (var sommaren tog vägen vet jag inte) och det är dags att ta tag i höstgarderoben. Jag ska börja på ett nytt jobb nu i mitten av augusti och vill därmed också uppdatera garderoben liten. Jag är dock inte den som shoppar för shoppandet skulle utan är väldig restriktiv med mina inköp och satsar på kombinationer som funkar att få ut många olika outfits av. 
Bilden har jag lånat från cdon.se

En av mina absoluta favoriter när det gäller mode på film är dokumentären The September Issue. Nu är det snart dags för modemagasinens septembernummer. Jag är inget fan av Vouge i alla fall inte den amerikanska. Däremot ser jag fram emot höstbiblarna från ELLE (Uk), ELLE (sv), InStyle (Uk) och Damernas Värld.

2 kommentarer:

  1. Håller med. Underbar film. Och höstbiblarna....de ska finnas hemma på min gata i stan också ;) . kramar

    SvaraRadera
  2. Fröken Isakson: synd bara att de utländska magasinen är så dyra i Sverige kontra vad de kostar ursprungligen. De är ibland tre gånger så dyra hos Pressbyrån mot vad de kostar i omräkning från priset i orginalvaluta.

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.