måndag 6 augusti 2012

De karaktärer jag gillar mest

Annikas litteratur- och kulturblogg radade upp sina tio i topp-karaktärer och uppmanades oss andra att göra detsamma. Jag har svårt att inte bara välja duos till min lista men lyckades få in några ensamma karaktärer också. Så här kommer listan.
  1. Hazel och Augustus i The Fault in Our Stars (John Green)
  2. Taylor och Jonah i Jellicoe Road (Melina Marchetta)
  3. Johan och Ester i Det är så logiskt alla fattar utom du (Lisa Bjärbo)
  4. Nina och Daniel i Min typ brorsa (Johanna Lindbäck)
  5. Lily och Dashi i Dash och Lilys utmaningsbok (Rachel Cohn och David Levithan)
  6. Henry och Claire i Tidsresenärens hustru (Audrey Niffenegger)
  7. Tessa i Innan jag dör (Jenny Downham)
  8. Kamryn i Min bästa väns dotter (Dorothy Koomson)
  9. Alice och Paul i Sista sommaren (med dig) (Ann Brashares)
  10. Anna i Allt för min syster (Judi Picoult)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.