fredag 6 juli 2012

Stockholms byggnader

Bilden har jag lånat av bokus.se
I år hade jag tänkt att vara i Stockholm och verkligen njuta av min svenska favoritstad under sommaren. Nu blir det inte så då jag kommer flänga mellan Göteborg x2 och hembyn i Sörmländska skogen under min semester och vara ytterst lite i Stockholm. Hade jag varit kvar mer hade jag helt klart köpt boken Stockholms byggnader av Frederic Bedoire och gått runt och tittat på arkitekturen. Men staden står ju kvar och det kommer finnas helger i höst när jag kan gå runt och njuta och titta på fina hus. Till er som ska turista i huvudstaden i sommar blir det här mitt tips till er. En liten varning dock, håll er borta från Drottninggatan och Gamla stan (så turistbefolkat sommartid att det är outhärdligt) det finns mer att se i stan än det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.