onsdag 12 oktober 2016

Inför Stockholm Literature 2016

Om två veckor går årets upplaga av Stockholm Literature av stapeln, likt tidigare år på Moderna Museet. De har ett fint program även i år och jag har redan köpt några av mina biljetter. Skriv in 28-30 oktober i kalendern och boka dina biljetter. I år har festivalen tack vare en donation möjlighet att erbjuda gratis festivalpass och biljetterna till författarsamtalen kostar ynka 35kr/st. Under festivalen kan du lyssna på författarsamtal, när författarna läser ur sina böcker (och då svenska skådespelare läser samma stycken på svenska) och gå på poesivandringar i samlingarna.

Jag tänkte tipsa om de punkter som jag inte tänker missa under festivalen. Vill du läsa hela programmet kan du göra det här, länk.
  • Invigningen och prisutdelningen av Årets Översättningen (28 okt)
  • Key Note Speaker Ngũgĩ wa Thiong'o (29 okt)
  • Don DeLillo i samtal med Daniel Birnbaum (29 okt) 
  • Elisabeth Åsbrink och Majgull Axelsson läser (29 okt)
  • Jamaica Kincaid läser (29 okt)
  • Jamaica Kincaid i samtal med Kristina Sandberg (30 okt)
  • Ngũgĩ wa Thiong'o läser (30 okt)

2 kommentarer:

  1. Hej! Had du någon idé om hur man kan hitta biljetter från andra som har köpt men inte kan delta. Jag är intresserad av DeLillo på lör och Kincaid på sön.
    Happy literaturing! mihaelasg (@) gmail . com

    SvaraRadera
  2. Hej! Du skulle kunna skriva att du söker biljetter i evenemangen till samtalen som finns på Facebook. Såg att någon fått napp på så sätt. Sen vet jag inte om det kommer gå att köpa biljetter på plats under helgen.
    DeLillo: https://www.facebook.com/events/543714302505851/

    Kincaid: https://www.facebook.com/events/245367199198666/

    Lycka till!

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.