tisdag 10 september 2013

Releasefest för Vi måste sluta ses på det här sättet

Bilderna är tagna av och tillhör mig, Sincerely Johanna
I väntan på att jag får skriva vad jag tyckte om Lisa Bjärbo och Johanna Lindbäcks gemensamma bok Vi måste sluta ses på det här sättet så tänkte jag berätta om releasefesten för boken. Festen hölls på Galleri So i Kungsträdgården i centrala Stockholm, en ypperlig lokal för minglande. På storbild spelades trailern om och om igen och boken fanns till försäljning och till denne fick vi snygga tygkassar. Förläggaren Ada samtalade med författarna om skrivprocessen och hur det var att skriva en bok tillsammans. Vi fick även höra bitar ur boken uppläst av författarna. Det var mycket folk på festen och stämningen höjdes i takt med temperaturen.

Dessutom fanns det andra författare där som jag passade på att hälsa på och berömma dem för deras fina böcker, så som Pija Lindenbaum (Jag älskar Manne), Jenny Jägerfeld (som kommer med en ny bok i höst Jag som är så jävla easy going) och Johanna Thydell (tycker supermycket om alla hennes tre ungdomsböcker) fanns där. Men Johanna Thydell vågade jag inte gå fram till kände att jag hade stört tillräckligt många författare för en kväll, vilket jag ångrar så här i efterhand.

Jag hade dessutom suveränt sällskap för kvällen i form av Anna, Sofia på Förlagsflickan och Anna på Sagan om sagorna. Vi träffade även bloggarna Carina på Bokbiten och Marie från En och annan bok. Det var väldigt häftigt att få hålla i boken för som jag har längtat efter den och till min stora förtjusning var den tjock.

Tack Gilla böcker för inbjudan.
Recensionsdag för boken är 16 september.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.