lördag 26 januari 2013

Poesiafton

För någon vecka var jag på releasefest hos Brombergs förlag och för deras poesiantologi Blå blixt- Mot denna sol. Och jag beklagar att det tog sådan tid för mig att skriva om den. Det var en helt fantastisk tillställning. redaktörerna Casia Bromberg och Sanne Näsling presenterade boken och projektet med att välja ut de texter som skulle vara med. Sedan modererade Åsa Beckman från Dagens Nyheter de poeter som var på plats. De blev intervjuade av Åsa lite snabbt och sedan läste de alla ur de texter de bidragit med till antologin. För min del stod Jonas Gren och Sanna Hartnor ut mest och de jag tyckte hade dikter som tilltalade mig. Jag är verkligen inte en van lyrikläsare men med hjälp av de uppläsningar som var kunde jag ta det hela till mig och bli berörd. Jag köpte med mig både årets upplaga och förra årets Hallon och bensin och ska nu testa att läsa lite på egen hand. Vi får se om jag blir såld på poesi efter det här.

2 kommentarer:

  1. Låter som en trevlig "tillställning". Jag är inte heller någon van lyrikläsare, men det är kanske dags att ändra på

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag kan varmt rekommendera deras antologier om du vill läsa mer lyrik.

      Radera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.