söndag 22 juli 2012

Bokbloggsjerka

Idag är jag med och testar Annikas bokbloggsjerka för första gången. Ett mycket trevligt initiativ tycker jag och jag har hittat fina bloggar genom jerkan. Den här veckan ställer hon frågan:

Om du fick välja, vilka böcker skulle du vilja se publicerade redan IDAG och varför?

Jag skulle vilja att Johanna Lindbäcks nästa bok Som om jag frågat skulle publiceras NU. Den kommer först i slutet av augusti. Jag har läst alla Johannas böcker och ser så fram emot hennes nya. Hon är bland de bästa i genren ungdomsböcker/crossover och det är alltid en fröjd att läsa hennes böcker. Sen får Katarina von Bredow gärna komma med nytt, jag har abstinens efter henne.

7 kommentarer:

  1. Vad kul att du också är med och "jerkar"! Håller med dig om Lindbäck, riktigt bra ungdomsboksförfattare.

    SvaraRadera
  2. blogg_bohemen: välkommen hit och tack ska genast klicka mig in på din blogg

    SvaraRadera
  3. Känner igen båda namnen, men har inte läst något av dem.

    SvaraRadera
  4. Jag väntar också på "Inte nu" som skrivs av Johanna Lindbäck och Lisa Bjärbo ihop!

    SvaraRadera
  5. Monika: välkommen hit. Åh då har du två nya författare att förkovra dig i, de har gett ut många bra böcker som jag varmt kan rekommendera

    Boktjuven: välkommen hit. Jaaaa den väntar jag med på. De två tillsammans kan inte bli annat än superb.

    SvaraRadera
  6. Jomen visst har du rätt i det - att Lindbäcks nya borde komma nu! Att jag inte tänkte på det! :)

    SvaraRadera
  7. tinaottosson: välkommen hit. snart är väntan över för Som om jag frågat kommer ut om en månad

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.