torsdag 14 april 2011

Röhsska museet

Innan mitt tåg gick tillbaka till Stockholm i söndags gick jag till Röhsska museet. Det var första gången jag var där, men defenetivt inte den sista. Jag tyckt mycket om museet. Dels var det gratis för oss under 25år (kan nyttja det en månad till, sen klassas jag av dem som vuxen). Dels har de grymma utställningar. Jag var och såg allt de hade att erbjuda. Främst fastnade jag för Konstslöjdsalong 2011. Karin Granstads verk Den bästa känslan är att vara på väg fångade verkligen mig. Och så till det bästa, det går att köpa samtliga verk via We Love This Product.
Bilden har jag lånat av wltp.se
En annan höjdare var deras Röhsska museets formhistoria 1851 till idag. Där var det klassiker inom svensk och utländsk design och liknande den avdelning med liknande tema på Nationalmuseeum som jag verkligen tycker om, Den moderna formen 19002000.
Deras modeutställning Cocktail- flädrfull modeutställning var mycket fin och inspirerande. Det började verkligen att rycka i min modenerv där. Så har du vägarna förbi Göteborg missa inte att slinka in på detta finfina museum.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.