tisdag 24 april 2018

De nominerade är...

Idag på morgonen avslöjades vilka 12 titlar som är nominerade till Årets bok 2018. Jag har fått den stora äran att även i år vara ambassadör för priset. Här pratar jag om vilka de nominerade böckerna är och vad jag tycker om listan. Under våren och sommaren kommer ni kunna följa mig när jag läser mig igenom de nominerade böckerna. Ni kan läsa mer om de nominerade, hur röstningen går till och mycket annat på åretsbok.se.


Vad tycker ni om de 12 nominerade böckerna? Är ni nöjda med vilka böcker det är som gör upp om titeln Årets bok eller saknar ni någon titel?

2 kommentarer:

  1. Wow, jag har också läst en (THE WOMAN IN THE WINDOW) så det här är mer en tipslista än något jag kan ha åsikter om. Men jag har STAY WITH ME hemma från biblioteket nu så den ska bli läst. Kanske Lykke och Westö också, men deckarna kommer jag ganska så säkert att hoppa över.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppas att du gillar Stay with me lika mycket som jag gjorde. Den är än så länge boken de andra ska överträffa för min del. Jag tänkte också ta mig an Westö och Lykke härnäst.

      Radera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.