måndag 4 december 2017

Lucka 4: Jacob Banks

En musiker som jag har lyssnat oerhört mycket på i år är Jacob Banks. Det är en brittisk kille med en helt ljuvlig röst.  I slutet av oktober var han i Stockholm och jag var extremt besviken då jag inte kom in på spelningen, det var ett för litet ställe och för många som ville in. Till min stora glädje blev det förra veckan klart att han kommer tillbaka i vår och nu med biljettförsäljning där jag dessutom lyckades knipa en biljett.

Av en slump hittade jag Jacob Banks på YouTube i en spellista med soul i mitten på februari. Det var låten Unknown som först fick mig att börja lyssna på honom. Sen jag hittade till hans musik har det släppts fler låtar och jag gillar att det finns både lugna och souliga låtar likväl som lite rivigare och upptempo. Musik är en oerhört stor del av mitt liv och jag älskar att upptäcka nya artister. I dagens lucka får ni därför två av mina favoritlåtar med Jacob Banks. Och vem vet kanske blir han en favorit även för er.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.