lördag 17 december 2016

Lucka 12: Bokiga julklappstips tack vare Bladen brinner

Snart är det julafton och för den som har svårt att komma på vilka böcker som ska ges bort i julklapp kommer här lite hjälp på traven. För vi kan ju alla enas om att böcker är den perfekta julklappen. Jag väljer därför att tipsa om de fina videos som Johanna Lindbäck och Lisa Bjärbo som gör podcasten Bladen brinner har gjort. Här finns det julklappstips för alla åldrar, eftersom ni vet att det inte går att bli för gammal för att läsa barn- och ungdomsböcker.

3-5 år här är det bilderböcker för hela slanten som gäller


6-8 år här är det fem böcker det tipsas om som är fina böcker för högläsning eller läsa själv

9-12 år böcker till barn i slukaråldern. Nr 4 på deras lista är även med på min lista nedan

13 år och uppåt. Nr 3 på deras lista finns även på min lista och nr 5 hos dem tänker jag ge mig själv i julklapp


Själv tipsar jag om följande böcker som passar perfekt som julklapp. De är nämligen några av de böcker som är med på min topplista över bästa böcker i år:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.