torsdag 1 december 2016

Lucka 1: Johanna hjärta Meg Wolitzer

En av de största litterära upplevelserna för mig i år är de gånger jag har fått lyssna på nya idolen, Meg Wolitzer. Jag älskar denna kloka, smarta och roliga kvinna! Första gången jag hörde henne var i Bonniers podcast Speaking of Stories när hon samtalade med Jenny Nordberg i februari. Sen har jag dammsugit Internet på olika samtal med henne. Det hela kulminerade under Bokmässan i september när jag fick lyssna på henne live. Hon samtalade med kritikern Lotta Olsson om kulturhustruns revansch. Det samtalet var helt fantastiskt bra och jag satt som i trans under hela samtalet och önskade att det hade pågått mycket mycket längre än det gjorde. Till min stora glädje har jag nu hittat det samtalet som ljudfil/podd på Bokmässans konto på Soundcloud. Så min present till er så här den första dagen på min litteraturkalender är att ni får detta samtal serverat till er enkelt och smidigt. Så nu kan ni också bli förälskade i denna kloka människa. Det är något visst med mogna, intellektuella och smarta kvinnor som är vältaliga.



Som bonus får ni även ett annat samtal med Meg från Bokmässan som jag missade live, nämligen den från Hela människan (Svenska kyrkans scen på Bokmässan).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.