torsdag 16 juni 2016

Gå studiecirkel med mig i höst

Nu blir det lite reklam. För den som följer mig på Instagram, är min vän eller arbetskamrat har inte missat att jämte kultur så är nagellack en av mina stora passioner i livet. Jag målar mina naglar i olika färger och mönster så gott som varannan dag. I höst har jag fått den stora äran att vara cirkelledare för en studiecirkel hos ABF Stockholm som heter Nailart- politik på fingertopparna.

Under fyra tillfällen (tisdagskvällar) med start 11 oktober kommer deltagarna få lära sig nagelvård, att måla naglarna både enfärgat och med mönster samt olika nailarttekniker. Dessutom kommer vi att prata om hur nagellack kan vara politiskt, vilka skönhetsnormer som finns, hur vi påverkas av dem, hur vi ser på åldrande och nagellack som statussymbol.

Det finns 15st platser och cirkeln kostar 315kr. Vi ses mellan kl 18.00-20.30 i centrala Stockholm (troligen i ABF-huset på Sveavägen 41). Du behöver inte ha några förkunskaper i att måla naglarna. Låter detta som något du skulle vilja gå? Då kan du läsa mer och anmäla dig här, länk.

6 kommentarer:

  1. Fascinerande studiecirkel! Hälsningar från en nagelbitare :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Slutar du bita på naglarna nu har du en bra längd lagom till att cirkeln börjar i höst ;-)

      Radera
  2. Det låter roligt! Får se lite vad som händer, men om jag inte har några lektioner på tisdagskvällar så anmäler jag mig. :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppas det funkar med lektioner och annat så du kan gå cirkeln!

      Radera
  3. Klart jag vill gå, nedrans distans mellan oss! Lycka till, det låter jättekul!

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.