söndag 14 februari 2016

Johannas topp 5: vecka 6


Veckorna bara susar fram och det gör mig absolut ingenting. Nu är det söndag och jag har varit lite kulturell fast det är helg (orkar mest ligga hemma i soffan annars på helgerna). Här kommer veckans topp 5.

  • En av de vackraste låtar jag vet är Du gråter så stora tåra av och med Ane Brun. Den har jag lyssnat på i veckan och tröstas av både text och musik.
  • Snart kör bokrean igång (24 februari, dagen innan lön hur tänkte de där?) men redan nu går det att förboka hos de två stora webbutikerna. Jag har gått igenom utbudet och lagt diverse böcker i kundkorgen men väntar med att köpa tills rean börjar i fysiska butikerna. Botanisera du och se om du hittar något trevligt. Bokus respektive Adlibris har mycket att välja på.


  • Veckans filmtips blir den mysiga, fina och lite sorgliga filmen The Intern. Det är Anne Hathaway och Robert DeNior i huvudrollerna och den funkar för er som gillar Djävulen bär Prada, In her shoes och Life as we know it. Jag tyckte mycket om den och kommer garanterat att se den igen.
  • Jag var och såg ett genrep av dansföreställningen TRE som spelas på Kulturhuset Stadsteatern. Nu jobbar jag förvisso i det huset men jag hade tipsat om föreställningen ändå. Det är fantastisk koreografi och ännu mer fantastisk kostym. Den spelas både på Kulturhuset Stadsteatern och åker på Sverigeturné. Även den mer dansovana besökaren som jag själv kan uppskatta detta verk.
  • Ett av de bästa seminarier under Bokmässan förra året var det som hette Stå i bredd. Medverkande var übercoola Märta Tikkanen, Ebba Witt-Brattström, Tove Folkesson och moderator Ulrika Knutsson. 

2 kommentarer:

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.