lördag 8 mars 2014

Barnboksmässa på Stadsbiblioteket


Idag hålls det en Barnboksmässa Stockholms stadsbibliotek. Över 30 författare och illustratörer för barn och unga kommer att prata om och läsa ur sina böcker. Det är inte bara för målgruppen mässan hålls, även föräldrar och pedagoger är välkomna. Jag hoppas att jag som inte kvalar in i någon av grupperna också får strosa omkring på mässan.
Barnboksmässan är ett samarbete mellan Stadsbiblioteket, Opal, Berghs, Rabén & Sjögren, Alfabeta, B. Wahlströms, OLIKA, Natur & Kultur, Urax och Bonnier Carlsen.

Update: Hemkommen från mässan kan jag nu avlägga en liten rapport. Det var ett gediget program som det bjöds på. Kanske var det det vackra vädret som gjorde att det inte var fullt så mycket folk som kom som det hade funnits plats för. Jag tittade på böckerna som var till försäljning, lyssnade på några av föredragen och hälsade på en rad olika förlagsmänniskor. Jag lyssnade bland annat på Cilla Jackert och Erika Vallin som pratade att skriva om rädsla för mellanåldern.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.