fredag 17 maj 2013

Twitter och TED

Jag har helt snöat in mig på två saker den här veckan. Den ena saken är Twitter. Jag skaffade ett konto i helgen som var och under veckan har jag sugits in i det hela totalt. Den andra saken är TED. TED står för Technology, Entertainment, Design och går ut på att talare får ca 18-20 min på sig att prata om ett ämne. Det i sin tur kan vara allt mellan himmel och jord. I veckan har jag sett en konferens som var på temat skolan i början på maj och leddes av musikern John Legend som även han brinner mycket för skolan och utbildning. De talare som fångade mig mest vad aktivisten och reformatören Geoffrey Canda, spoken word-artisten Malcolm London och läraren Rita Pierson. Här kan ni se hela konferensen, länk och jag delar de tre favoriterna direkt här.


2 kommentarer:

  1. ÄLSKAR TED, ja herregud vad min elever får glo på TED Talks, det säger jag bara. Och twitter: lätt det bästa sociala mediet sedan burktelefonen. Skolfrågorna går heta där, helt klart ett bra forum för detta, i alla fall.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vilken bra grej att integrera i undervisningen! Och nu följer jag dig på Twitter :-D

      Radera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.