tisdag 22 januari 2013

Bok 1 avklarad

Den förstörde min nattsömn och koncentration på jobbet. När jag väl kom in i boken så var jag fast och det ordentligt. Vilket var väldigt opassande då jag precis skulle börja jobba igen efter semestern och hade massor att göra på jobbet och efter arbetet borde plugga till en tenta. Men The Hunger Games bok nr1 var svår att tänka bort och om så krävdes låg jag uppe till halv tre om nätterna tills den var utläst. Det är ett tag sedan nu men jag har inte kommit mig för att blogga om den fören nu. Efter läsningen av Fordbidden ville jag ha något lättsmält och lyckligt. Min syster sa men det är massor med kärlek i Hungerspelen. Okej tänkte jag (trots att jag hade en föraning om att nejnej det är väl en dystopi det där?) och en av oss hade fel så mycket kan jag säga utan att avslöja för mycket.

Nu när tentan är gjord och jag har jobbat undan på arbetet borde jag väl genast sätta tänderna i bok två och tre. Men i ärlighetens namn tycker jag att det hade räckt med bara en bok och känner mig lite avigt inställd inför den fortsatta läsningen av trilogin. Blir det inte lite tjatigt? Jag avvaktar och ser för just nu har jag en massa annat jag vill läsa. Ni som läst bok 2 och 3 borde jag läsa dem nu eller kan de vänta?

2 kommentarer:

  1. Jag var helt hög efter att ha läst del 1 - inte lika spejsad efter två och tre, Men det kan bero på att jag sträckläste dem en helg. De tjänar nog på att läsas en och en. Filmen är fin!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tar tag i dem igen i februari. Då har jag fått lite distans och kanske fått upp ett sug också.

      Radera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.