lördag 12 januari 2013

Årets bästa tv/radio/film 2012

En bred kategori med mina favoritserier på tv (läst sett i datorn), det bästa på radio (här gills även podcasts) och så filmerna på bio jag tyckte bäst om. Här är topp 5 med två bubblare:
  1. Girls. Denna underbara serie, som till skillnad från en annan favorit Sex and the city, är jag faktiskt är inte bara i rätt målgrupp men även ålder vilket gör igenkänningsfaktorn så hög. Åh vad jag längtar till säsong 2.
  2. En oväntad vänskap. Underbar film som visade på värme, respekt och underbar humor.
  3. Torka aldrig tårar utan handskar. Filmatiseringen av böckerna som gick på SVT var helt otroligt bra. Jag grät och grät.
  4. Lundströms bokradio. Ett underbart radioprogram om böcker på P1. Det enda minuset här är den tidiga sändningstiden, så det blir aldrig live utan alltid fån arkivet men ändå gå in och lyssna om du missat.
  5. Horunge- mellan raderna. Den roligaste podcasten jag lyssnar på. De är så härliga och sprudlar av energi. Kom igen gör ett nytt avsnitt snart jag längtar!
Bubblar gör: Simon och ekarna (film) och julspecialen av Downton Abbey

2 kommentarer:

  1. Jag lyssnade på några avsnitt av Lundströms bokradio och gillade också konceptet. Sedan tröttnade jag lite när det vecka efter vecka alltid var samma författare i både Lundströms Bokradio som i TV:s Babel.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag håller verkligen med om det har att det är samma gäster. Det är sannerligen tjatigt.

      Radera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.