tisdag 16 oktober 2012

Sveriges Radios Novellpris 2012 del 2

Bilden har jag lånat från sverigesradio.se/p1 Fotograf: Maria Lagergréen
Jag skrev den 10 september om att jag tyckte ni skulle rösta på de nominerade i till Sveriges Radios Novellpris 2012. Men jag har ju helt glömt att skriva om vem som vann priset. Till min stora glädje blev det kandidaten som jag röstade på: Gift mot sin vilja av Arkan Asaad. En helt fantastisk novell som var otroligt intressant och gripande. Ni kan till och med den 29 oktober lyssna på novellen genom att klicka på den här länken.
Omslagsbild: Stjärnlösa nätter
Bilden har jag lånat från norstedts.se

Arkan Asaad har även gett ut boken Stjärnlösa nätter som behandlar samma tema som novellen, att bli bortgift mot sin vilja och jag är väldigt sugen på att läsa den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.