torsdag 4 oktober 2012

Nina Björk x3

Bilden har jag lånat från akademibokhandeln.se
Nina Björk är aktuell i höst med sin nya bok Lyckliga i alla sina dagar. Den handlar om människan och drömmarna för att kort summera boken. Jag är väldigt sugen på att läsa den här boken men även Björks uppmärksammade debut Under det rosa täcket som idag är en feministisk klassiker. I och med att jag har så mycket på att läsa-listan just nu får de dock vänta tills senare i höst/vinter. Vilket är medvetet då jag har köpt biljett till hennes samtal med Stina OscarsonKulturhuset i Stockholm i serien På djupet den 8 december kl 14.00. Men för dig som inte kan vänta tills dess gör Nina Björk ett framträdande Akademibokhandeln på Mäster Samuelsgatan nu på lördag kl 14.00. Och för er som inte bor i huvudstaden finns det ett litet inslag i Studio Ett i Sveriges Radio P1. Som ni kan lyssna på här.
Är det någon som har läst någon av Nina Björks böcker alternativt ska gå på något event med henne? 
Under det rosa täcket : om kvinnlighetens vara och feministiska strategier (pocket)Lyckliga i alla sina dagar : om pengars och människors värde (inbunden)
Bilderna har jag lånat från bokus.se

4 kommentarer:

  1. Jag vill väldigt gärna också läsa böckerna.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag med. Kanske kan läsa dem samtidigt och prata om dem via en chatt eftersom vi inte bor i samma stad och enkelt kan ses :-(

      Radera
  2. Jag har inte läst någon av böckerna än men är riktigt nyfiken på båda! Att läsa-lista växer och växer... :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den där att läsa/vill läsa-listan blir liksom aldrig kortare utan fylls bara på. Eller hur? :-)

      Radera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.