söndag 19 augusti 2012

TAG: Om jag hade 500kr i presentkort

Hos Nellons bokblogg hittade jag Reading this Worlds utmaning att berätta vilka böcker jag skulle beställa om jag hade 500kr. Om jag hade valt engelska titlar hade jag alla gånger valt brittiska Amazon men nu är det svenska böcker jag är sugen på så då blir det Bokus jag gör min beställning. Så dessa böcker hamnar i min varukorg om jag hade 500kr:
Jonas Gardells nya bok Torka aldrig tårar utan handskar: Kärleken
Ville genast läsa den efter artikeln i senaste ViLäser.
Johanna Lindbäcks nya Som om jag frågat. Jag vill alltid läsa Johanna Lindbäcks nya och är glad att det blir en bok om året åtminstone.
Jag har redan läst Lisa Bjärbos debut Det är så logiskt alla fattar utom du. Men den lånade jag på biblioteket och vill ha i min ägo så jag kan läsa om den precis när jag vill.
Morgan Matsons nya Second Chance Summer vill jag gärna läsa för jag gillade hennes debut Amy & Roger's Epic Detour.
 Efter att ha läst Spår i snön av Jonas Karlsson blev jag sugen på att läsa mer. Då passar hans novellsamling Spelreglerna väldigt bra tror jag.
Efter en sommar med väldigt lite träning skulle jag behöva bli peppad att komma igång igen. Jag har hört mycket gott om Haruki Murakami och hand Vad jag pratar om när jag pratar om löpning. Så den skulle kanske funka som kickstart.
I och med att jag aldrig tycks ha ett bokmärke tillhands så slängde jag med ett par. Dessa kommer från Pocketförlaget.

Summan för min del blev 506kr. Det här var kul. vem vet jag kanske gör en till med engelska titlar och då från Amazon för då får jag många fler än om jag tar från en svensk nätbokhandel.
Samtliga bilder har jag lånat från bokus.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.