lördag 25 augusti 2012

Sidney Poitier

Bilden har jag lånat från amazon.uk.co
Jag börjar ana ett mönster. När jag var nere på Way Out West passade jag och Mrs E på att svänga förbi en av hennes favoriter när det gäller second hand. Därifrån fick jag med mig diverse böcker, seriöst jag måste sluta köpa böcker nu. En av dem var Sidney Poitiers självbiografi The Measure of a Man. Sidney Poitier är en av mina favoritskådisar och hans ser ut precis som min egen far, vilket är lite skärmande faktiskt. Jag blev helt tagen när han likt Maya Angelou pratade på Oprah's Master Class. Och det är här jag börjar ana mönstret. Jag ser dem på Oprah's Master Class och sen springer jag på deras självbiografier på en second handbutik kort därefter. Först Maya och nu Sidney. Undrar vem det blir nästa gång? Här nere kan ni se Sidneys program, det är två delar och mycket spännande.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.