onsdag 18 juli 2012

Nytt bloggfynd

Jag är så glad. För en tid sedan hittade jag två fantastiska svenska bloggar som skriver om ungdomsböcker/crossover. Jag har börjat läsa dem från början och upptäckte till min förtjusning att vi har väldigt lika smak. Jag har fått så många boktips att hela hösten nu är räddad. Nu vill jag gärna dela mina fynd mer er andra. Så här är de:

unga vuxna, drivs av Maria som läser till bibliotekarie. Hon är dessutom supersnäll och hjälper mig att ta reda på vilken John Green-bok jag ska läsa efter The Fault in Our Stars.

Unga böcker, drivs av Malin och Sofia. De träffades när de båda läste en kurs i Förlags- och bokmarknadskunskap vid Lunds universitet.

Har ni fler tips på bra bloggar/bokbloggar (gärna de som skriver om ungdomsböcker/crossover) mottages de tacksamt!

4 kommentarer:

  1. Vad fint att du tipsar om oss! Blir alldeles varmglad ju.:)
    /Sofia

    SvaraRadera
  2. Unga böcker: Självklart. Jag vill att så många som möjligt ska hitta till er fina blogg

    SvaraRadera
  3. Åh, så fint att jag kunde hjälpa till!

    SvaraRadera
  4. Maria: Det var väldigt snällt av dig

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.