torsdag 28 april 2011

Aj

Under påskledigheten tog jag upp träningen igen. Jag ägnade mig åt långa, korta, snabba, behagliga promenader. Lite löpning blev det också. Men nu har jag fått så otroligt ont i smalbenen eller vad det nu heter på framsidan av nedre delen av benet. Idag när jag var ute och sprang intervaller gjorde det så ont att jag nästan inte kunde ta mig framåt utan extrem smärta. Jag har aldrig varit med om liknande förr även om jag brukar dra på mig benhinneinflammation i början av träningen när jag är otränad. Nu måste jag vara i väldigt dåligt skick med andra ord. Och då gäller väl bara en sak, att skynda långsamt något jag inte vet hur jag ska göra. Det är alltid allt eller inget i min värld och jag vill ha resultat direkt.

3 kommentarer:

  1. Jag hade ont i "benhinnorna" för några veckor sen. Jag sprang en runda som jag inte sprungit tidigare, den var mkt mer kuperad än vad jag var van vid. Så jag antar att det var någon form av överansträning. Min Coach sa att jag skulle lägga på is efter jag sprungit. Försökte även leta fram lite stretchövningar på jogg.se...

    SvaraRadera
  2. Ajaj, ont i skenbenen/benhinnorna brukar inte att vara att leka med! Hoppas att det har gått över nu!

    SvaraRadera
  3. Miasvardag: jag fick mycket bra hjälp på Stadium, han sa att det är för att kroppen är ovan. Det är bara att bita ihop och kämpa på men i ett lugnt tempo så kommer kroppen ifatt sen.

    Jo: det har dessvärre inte gått över men nu vet jag i alla fall vad det beror på.

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.