torsdag 7 oktober 2010

Nörd?

Jag skulle så gärna vilja vara en nörd. En musiknörd (som kan allt om ny och gammal musik), en filmnörd (som sett klassiker och har koll på vad som är spännande att se), en modenörd (som kan modehistorien och vad som är trendigt), en boknörd (som vet vem årets Nobelpristagare är och läser flera böcker i veckan) med flera med flera. Jag har provat att modeblogga, samhällsblogga, musikblogga. Men jag tappar lusten så fort. Jag kan inte ha en blogg med bara ett tema, det är roligt i en vecka sen har jag tömt ut det området. Så den här bloggen heter kort och gott, Sincerely Johanna, för det är just vad den är. Jag är en salig blandning av många intressen och områden. Men det är inte utan att jag avundas dem som har en nischad blogg. De som bokbloggar, modebloggar (och då inte bara visar dagens outfit) och så vidare. Det får mig att känna mig som mindre lämpad när jag går på modevent, bokcirklar eller seminarier. Trots att jag gillar både mode, böcker och samhällsfrågor. Mindervärdeskomplex heter det nog.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.