lördag 23 oktober 2010

Filmtips

Jag har tydligen fått en grej för döden. Folk som dör, att jag själv och de jag älskar ska dö. Nu har jag lyckats se två filmer som handlar om att dö men på ett så vackert sätt.
Two weeks
Men en av mina absoluta favoritskådespelerskor Sally Fields. Hon spelar döende mamma vars barn kommer och ska vaka över henne. De tror att det hela ska vara över på några dagar. Men det hela tar två veckor. Oerhört vacker och tänkvärd film.
Griffin & Phoenix
Griffin får reda på att han ska dö. Istället för att krypa undan någonstans i väntan på bestämmer han sig för att ha kul den sista tiden. Och så träffar han Phoenix. Fri från klyschor är detta en vacker och sevärd film.

2 kommentarer:

  1. Två filmer jag inte hört talas om. Gillar.

    SvaraRadera
  2. Linda W: och det är bra filmer, glöm inte näsdukarna bara

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.