onsdag 22 september 2010

Ny dator


Först tänkte jag köpa en Mac Book Pro, men så ändrade jag mig och bestämde att jag ska ha en mini-pc till skolan (skriva på och kunna surfa på resande fot etc) och den laptop jag har funkar hemma (att titta på film, spela musik och surfa längre stunder). Men att bestämma vilken mini-pc jag ska köpa var mindre lätt. Det finns en uppsjö av olika varianter. Jag har två krav:
1. Lätt (jag är trött på att släpa en 15" med mig till skolan)
2. Lång batteritid (att jämt behöva leta upp ett eluttag för att ens kunna starta datorn och sjuk irriterande vid det här laget)

Så jag har kunnat bestämma mig för ett märke efter noga genomför undersökning bland tester, klasskamrater/kompisar. Det ska vara en Asus, och då helst en Asus Eee. Men de spottar ju ut en modell i månaden ungefär så det finns hur många som helst att välja på. Hjälp! Jag är väl nere på 10 olika att välja mellan nu. Får återkomma när jag bestämt vilken av dem det blev.

2 kommentarer:

  1. Åh vad roligt. SKulle också vilja ha en såndär liten en :D,kram kram

    SvaraRadera
  2. Fröken Isakson: när tentan är inlämnad på fredag ska jag åka in till city och köpa en.

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.