onsdag 12 maj 2010

Peppad till tusen vad gäller matlagning efter att ha läs Saras blogg testade jag idag att göra bars.
Bild lånad från coop.se
De är i ugnen just nu så jag kan inte uttala mig om hur de smakar. Men nu inser jag att det fattas två köksmaskiner för att jag ska kunna laga mat obehindrat. Den första är en mixer. Jag har en stavmixer men det är inte alls samma sak har jag insett. En mixer från OBH Nordica skulle inte sitta helt fel. Då slipper jag allt kladd och stänk som blir med stavmixern. Bild lånad från obhnordica.se
Den andra är en matberedare. Då går det att göra röror, deg och massa annat gott. Mamma har en bra och den använder jag gärna när jag är hos henne och lagar mat. Själv skulle jag vilja ha den här från Philips. Den verkar nätt och tar inte så mycket plats då den är mer på höjden än på bredden. Måste tänka smått då jag som student bor litet.
Bild lånad från philips.se

2 kommentarer:

  1. Ha ha, jag som är överlycklig över att jag nu införskaffat en stavmixer, så jag slipper den där andra mixern. Tänk så olika det kan vara. / My!

    SvaraRadera
  2. My: olika behov kräver olika maskiner ;-)

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.