måndag 22 februari 2010

Stannar inne

Ute lyser förvisso solen, men det är minus 24 grader kallt. SL vädjar till oss som resenärer att stanna hemma om vi kan då det är kaos i trafiken. Det var skola idag på förmiddagen, men kaoset, onda lår och risken att fastna i trafiken om ens komma fram i tid fick mig att stanna hemma. Jag var ute och handlade i lördags, orkade inte vänta på en buss och gick hem. Det var snöstorm och vinden piskade mina lår. Var för dåligt klädd det erkänner jag men när jag kom hem gick det rätt fort att tina upp. Trodde jag ja, i går (söndags) vaknade jag upp och hade ont i låren. Började massera i tron att det var träningsvärk, varpå framåt kvällen hade en ohygglig värk. Imorse gjorde det så ont att jag inte kan nudda huden än mindre röra mig utan smärta. Ringde Vårdguiden på morgonen och de sa att det är en lättare form av förfrysning (som kan komma med symtom upp till 24h efter själva förfrysningen). Man ska inte massera områden som är förfrysta då kan det förvärras (hade varit bra att veta innan kanske) och det kan komma att sitta i i flera dygn. Bara att härda ut, hålla varmt och vara uppmärksam om jag får blåsor då måste jag besöka farbror doktorn.

Så nu håller jag mig inne, nerbäddad, dricker te i mängder och varvar läsning med beställningar på bokrean.

2 kommentarer:

  1. Men usch vännen. Hoppas du är bättre nu. Krya på dig. Kramar Linda

    SvaraRadera
  2. Fröken Isakson: Nu är jag frisk och kry ;-)

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.