torsdag 31 december 2009

Mitt 2009

Det gångna året har verkligen inte varit någon höjdare så jag är glad att det snart är över. Men det finns några ljuspunkter. Här kommer Johannas 2009:

10. Popaganda. Jobbade där i slutet av augusti, stod i entrén. Det var grymt kul och roligt att se att jag visst är stresstålig.

9. Twilight-böckerna. De var underbara och det var härligt att ha något att sträck läsa i vintras och jag gillade första filmen som var startskottet till förälskelsen. Andra filmen var dock bedrövligt dålig, usch säger jag bara. Det är inte bara jag som gillar böckerna.

8. Jag klarade min första salstenta. Gav ett helt nytt självförtroende vad gäller skolan. Efter år med känsla av misslyckande lyckades jag plugga bra och hålla huvudet kallt att jag med råge tog hem mitt första godkända.

7. Alla härliga bloggkompisar jag fått under året. Ingen nämnd ingen glömd. Det betyder otroligt mycket att hitta likasinnade och väldigt roligt att så olika människor kan finna varandra här i cyberspace.

6. Dagens Nyheter. Som student är som bekant ekonomin inte den bästa, men en sak unnar jag mig och det är en prenumeration på DN. Jag har ett stort samhällsintresse och mornar när det finns mycket tid spenderar jag gärna med att läsa alla delar av denna mastiga och högt ansedda morgontidning. Synd bara att jag inte har andra att dela nyheterna och tankar som kommer när jag läser tidningen.

5. Hotellvistelsen i Stockholm med syrran i september. Min syster fyllde 20år och vi bodde på ett hotell mitt i stan under en helg. Så härligt vi hade det, med hotellfrukost, shopping, restaurangbesök och massor av kvalitetstid. Samt resan till Göteborg nu i december.

4. Obama. Många har åsikter om denna man. Jag tänker inte bli politisk. Barack Obama är en husgud hemma hos mig. Vi delar liknande historia, han har gett mig så mycket kraft och är en man jag beundrar mycket. Har sett i stort sett alla tal han har gett, läst hans böcker och artiklar som skrivs om honom. Tänk att få träffa honom i verkligheten, vilken dröm. Yes we can!

3. Spotify. Fick en invite av fina Linda. Jag ÄLSKAR musik och kan inte leva utan det. Nu kan jag lyssna på musik när jag vill och ny musik, lagligt utan att det tar plats på hårddisken. Dessutom går det att få upp ögonen för artister och genrer jag inte hade upptäckt innan.

2. Pappa

1. Jag klippte av mig håret i augusti. Det bästa jag gjort för mig själv på väldigt länge. Ser ut som när jag var liten, afrokrull. Tillbaka till rötterna och acceptans av arvet. Dock uteblev den personlighetsförändringen jag hade hoppats på. Jag antar att det är som India. Arie säger: I'm not my hair

För 2010 önskar jag:
*Bli färdig med skolan (examen är klar i mars)
* Åka till USA (nu bara måste jag komma dit känner jag)
* Glädje, kärlek och äventyr

7 kommentarer:

  1. Jag tror du kommer få ett fint 2010. Det har vänt nu jag känner det. All lycka Johanna och jag tror på dig. Friskt vågat hälften vunnet du vet :)

    SvaraRadera
  2. Gott nytt år Johanna! Jag är väldigt nyfiken på din nya frisyr! Tycker faktiskt att det är nästintill ett måste att publicera en bild när du berättar om ett så pass stort steg! Att kapa håret är ballt:) Jag önskar faktiskt att jag också hade modet till det emellanåt! (Tror dock jag skulle ångra mig i längden..)
    Ha nu en underbar kväll, hoppas du får en fin start på 2010! KRAM!

    SvaraRadera
  3. Miss UD: tack så mycket för din fina kommentar. den värmde mycket.

    Cissi: Gott nytt år. Du har ju verkligen ett spännande år framför dig. Jag kommer inte att publicera en bild på mig själv här, den här bloggen är till skillnad från den andra jag hade inte privat i den bemärkelsen. Finns en bild på Facebook dock. Och jag klippte av mig håret i augusti första gången, nu har jag bara trimmat ner det ytterligare.

    SvaraRadera
  4. Jag hoppas att 2010 blir ett toppenår för dig, det är du värd!
    Examen i mars låter lagom nära, det är bara att lägga in spurten nu, så kommer du att klara det finfint!
    En stor nyårskram till dig!

    SvaraRadera
  5. Låter som ett spännande 2010. Kram

    SvaraRadera
  6. Nu ser vi till att 2010 blir det bästa av år. Jag tror vi har vind i seglen! Kram

    SvaraRadera
  7. Jo: Nu när målet är nära är det lättare att fokusera och då går det fortare. Sen är jag redo att ta mig an världen ;-)

    Fröken Isakson: Det är det också. Kram

    Loppanlej: Det tror jag med, kanske kan ge lite vind till bilen med ;-)

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.