lördag 28 november 2009

Vi finns överallt

Jag tillhör släktet med vita sladdar och gråa detaljer. Vi finns överallt och i alla åldrar. Vi kan sitta bredvid dig på bussen. Du kan möta oss ute i löparspåret. Vi strövar runt på gator, torg och i butiker. Det som utmärker oss är det som är fäst i våra öron. Utan att se vart ljudet kommer ifrån vet du det när du ser våra snäckor. En del kollar omedvetet efter vilket kön det är på personer de möter. Jag ser om det har samma hörlurar som jag. I det svarta och grå Stockholm lyser de extra vitt nu på vintern. Vad jag svamlar om? Våra iPod/iPhone hörlurar så klart. Igår blev jag varse hur många vi är. Det kan vara en detalj jag lägger märke till, om personen ni fråga hade vita hörlurar. En del har vita sladdar men de är inte kopplade till en iPod utan till någon annan sorts mp3-spelare. Det syns för att de inte är grå längts ner på snäckan eller för att de halar upp en annan sort än den platta Nano spelaren. Någon dag ska jag räkna på hur många av oss jag ser, men inte idag. Nu ska jag stoppa i mina och ge mig ut på en promenad. Trevlig helg på er.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.