söndag 6 december 2015

Lucka 6: Revolution Poetry 5 år på Folkoperan

Är det något jag har fått en förkärlek för så är det spoken word. Och speciellt när det är kollektivet Revolution Poetry som framför den. I år fyller de fem år (woop woop!!) och det firades i april på Folkoperan med en hejdundrande fest. Jag knäppte så mycket med fingrarna (vi uppmanades att göra det istället för att klappa så att poeterna inte dränktes av applåderna) att jag tappade känseln i fingertopparna. Jag skrattade och grät hela kvällen och var upplyft hur länge som helst efteråt. Jag är så glad att de nu har lagt upp några av de som uppträdde och jag kan äntligen dela med mig till er av den fantastiska kvällen. Så håll till godo och grattis världens bästa poeter!

Makda Embaie- Melanin

Lovisa Wessberg- Identitet

Simon Matiwos- tänk om

S.T.I.C.S Poets- Kackerlackor

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.