söndag 30 augusti 2015

Veckan på Kulturkollo


Min andra vecka på Kulturkollo kom och gick i en rasande fart. Den här veckan hade vi tema Skoldags. Det har skrivits om att flytta hemifrån och börja på collage/universitetet, om första läseboken, att inte bränna ut sig som lärare, recension av Den ökända historien om Frankie Landau-Banks, sagor och om Enid Blyton.

Jag var med och konfererade om Frankie-boken och själv skrev jag ett inlägg om inspirerande lärare på vita duken.

Den 7 september börjar vi att bokcirkla om När kejsaren var gudomlig av Julie Otsuka. Jag vill passa på och puffa för den cirkeln. Ni har en vecka på er att köpa/låna boken och börja läsa. Påminner även mig själv så jag är redo nästa måndag :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.