söndag 30 augusti 2015

Förläggarliv i New York

Bilderna har jag fått låna från lavenderlit.se/blogg

I höst kommer Sofia som är förläggare på Lavender Lit att arbeta från New York (vilken rolig grej!). Och det är så skoj att hon likt AdaGilla böcker bloggar om sin tid där och vad hon gör. Det har redan kommit tre intressanta inlägg som jag tycker att ni ska läsa:
Jag som är väldigt intresserad av förlagsbranschen tycker det är skoj att få följa med bakom kulisserna i hur arbetet med att ge ut böcker går till. Men allra roligast är att få lära mig mer om den marknad där YA är som allra störst, USA. Jag hoppas på fler inlägg under Sofias tid där och är givetvis väldigt nyfiken på manuset hon läst och gillat. När Ada var i New York fick hon tips om boken Livets outgrundliga mysterier och den älskade jag så jag håller tummarna att Sofia också ska hitta en bok där att ge ut i Sverige och som jag kommer att tycka om. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.